Tuesday, July 22, 2014

Pekasam Daging

Assalamualaikum...minggu ni minggu last kita berpusa kan...pastu dah masuk bulan Syawal...huhuhu kejap je kan...ni umi nak citer pasal menu sahur...biasa kalau sahur mmg tekak ni susah nak telan nasi...tapi kan sib baik ada pekasm daging ni...berseri skit sahur umi hehehhee...tgk tu ramuan istimewa pekasam daging ni air zam zam dgn madu...mmg terbaik la pekasam daging ni...i like ^___^

 
Cara nak masak pun senang...kuarkan dari peti ais, nyah beku dulu...then goreng...so senang
 
Satu pack tu bila goreng dapat la dua kali makan...ye la ahli keluarga umi ni tak ramai...yg mkn umi ngan mr.papa je...bebudak tu tak layan ni

 

Nak kasi rasa mabeles skit umi potongkan cili padi skit...mmg umi ni suka mkn pedas...so kena la ngan selera tu ngeeee

 

Orait tu la menu sahur umi...skrg ni stok pekasam daging dah habis so tak de nak top up plak...nnti pas raya la plak...so minggu akhir Ramadhan ni umi ngan mr.papa bangun sahur utk minum air je...kalau ada kuih mkn kuih je....

 

Orait uols...tata titi tutu...

 

Nota Hati : psttt...lately ni tenet ni slow sangat..nnti umi slow2 BW blog korang yeh...korang plak jgn majuk ngan umi ye o_____O

3 comments:

Zee Suhaini said...

tak pernah makan dah tak pernah jumpa lagi pekasam daging nih..slalu ikan pekasan jer..tu pon payah nak carik..kadang nampak gak kat pasar borong..

mysha said...

SEdapnyer kak nyum3x

adianiez AIDA said...

memang sedap...
aida da 2 kali masak daging pekasam ni. penjual takde stok plak ha ha ha...
ikan pekasam ada lagi dlm fridge :-)
simple tapi sedap...

 

Copyright © 2013 LOVE UMI PAPA | Designed by Cik Bulat