Thursday, October 20, 2011

Petua Hilangkan Kedut di Wajah

hai semua
ari ni dah khamis,makna nye tggl sehari lagi nak kena keje 
then dah cuti yeayyyyyyy
(^__^)

ari ni nak citer pasal petua kecantikan hehehehe
saper nak hilangkan kedut di wajah???
jom amalkan petua ni
petua ni kekadang je umi wat
time-time rajin kuikuikui

bahan-bahan yang diperlukan

* carrot

* telur kuning

* sedikit tepung jagung
senang kan bahan-bahan nya
tambah plak senang nak dapat hehehehe


so jom tgk cemana cara-cara nya plak (^__*)
- parut lobak tu halus-halus
- kemudian gaulkan bersama tepung jagung dan telur kuning
- bila dah sebati semua bolehlah sapukan pada wajah anda.sapukan ia cam sapu masker
-biarkan ia kering lebih kurang 20 minit
- dah kompom kering bilas dengan air suam sehingga bersih
kemudian anda akan dapati kulit muka anda halus mulus dan segar hehehehehe
jika diamalkan selalu, insyallah boleh nmpk keberkesanannya


psssttttt umi jarang-jarang je wat so keberkesanannya tu ada sikit je la huhuhuhuhu
selamat mencuba yeh
(^__^)


happy blogging


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

18 comments:

Ku Azhar said...

terbaekkkk la!! xbusuk ke?

...sWeeT uMi... said...

Ku Azhar, hahahaha...lawak plak...biasa la dah nama nye petua kan (",)

Fyda Rahim said...

walla.. petua utk muda lak kak ade x? hehehe.. xpon nk ilangkn jerawat kecik2 kt muke? hado x?

LYAfrina said...

hehehe... bgus ptua ni...

dulu2 slalu buat..tp just gna telur wk masker kat muka ni... mmg tegang la... tp msa mamakainyer...nahan je la bau telur tu...

Anum said...

bestnya
boleh cuba

eisyaawie said...

senang jer membuatnya... tp kalo ada penyakit M... x terbuat pon hihihi...

lieyalatif said...

petua yg bagus kak.....tapi leceh plak nak bancuh2 (lieya kan pemalas) ha ha ha.....

PinKy MoMMa said...

dulu pernah buat guna telor je mi..tapi gatalllll huhu..tu yg buat malas nak buat tu ;p

mysha said...

huhuhu tak rAJin la kak

...sWeeT uMi... said...

Fyda Rahim, yang tu t akak cari kot kot adohahaha...tang jerawat tu alahan hormon je tu, nanti baik la dia hehehehe

...sWeeT uMi... said...

LYAfrina, telur mmg cam tu efect nye...tegang aje..bab bau mmg tak kalah hahahaha

...sWeeT uMi... said...

Anum, cuba jgn tak cuba tau hehehe :)

...sWeeT uMi... said...

eisyaawie, tu la sbb ada M yg jarang-jarang wat tu kihkihkih

...sWeeT uMi... said...

lieyalatif, tu la bab bancuh yg leceh tu....sbb tu jarang-jarang akak wat

...sWeeT uMi... said...

PinKy MoMMa, ikut kesesuaian muka kiter kan...ada yg bleh ada yg tak leh kan huhuhuhuhu

Ardini Humaira said...

dni jarang wat kena ada geng baru syiok kalo sensorang memang dni tak wat hehe.. :D

CIK JATT said...

kena rajin nih kalau nak ikut petua nih. dulu pernah gak buat guna putih telur. tapi dah berzaman tak buat dah

NormaLiza Mah said...

ermmm.... suka header awak. cute..
hihihi
singgah usha entry n iklan. moga dpt bntu tmbh tabung blog.
jom singgah.

 

Copyright © 2013 LOVE UMI PAPA | Designed by Cik Bulat