Friday, December 9, 2011

Buaya Ngap Ngap

salam semua
dah 4 ari blog tak berupadate huhuhuh
sorry sesgt...byk keje disamping attend kursus isnin selasa

ari ni baru la berkesempatan tuk update blog
tu pun lambat huhuhuhu

ok ni citer pasal buaya
ari ahad kami sekuarga (ngan adik-adik) pegi ke muzium kat presint 5 diplomatik putrajaya ni
ada pameran Misteri Sang Buaya
bayaran masuk dari umur 12 tahun ke atas rm2
sangat murah kan....
so now jom layan picas yang ada ni
amaran...
pic adalah byk.....layannnnnnnnnn

snap pic kat depan pintu masuk
giant crocodile head ekekekekee

budak yg excited nak tgk buaya
mirul ngan mak su nye

dak kecik yg selsema tapi still ok 

kat muzium ni ada dua aras
ni aras bawah 
kat bawah ni ada bintang yang asli tp dah diawetkan
ni kalu tak silap binatang tapir
tgk la irfan ....mmg tak takut tgk binatang tu
happy je wakakakaka

oh ya kat aras bawah ni ada gak tempat tuk IT
patung2 binatang pun ada
tgk la irgan ngah pegang patung orang utan

irfan ngan mirul

selain bintang yg diawet tu, kiter boleh tahu pasal habitat binatang tu dgn membaca info-info yang dilekatkan kat dinding2 belakang binatang tu

ni my adik wit nawfal dak kecik

tgk harimau tu kemain ditunjukkan tajam giginya
tapi irfan tak takut pun
siap pose masuk lam tu lagi huhuhuhu

teman rapat...pose kat depan info tupai ngeeeeeeeeee


ni plak binatang memerang
macam-macam jenis memerang ada


ni plak rusa...comel je binatang nye

spesies orang utan plak
kecik-kecik comel gayut kat pokok ekekekekee


en.papa wat pose takut tapi diorg ni tak takut pun huhuhuhuhu

ok kat aras atas kebanyakkan nya binatang buaya
bukan buaya yang sebenar...hanya replika sahaja
tapi saiz nye hukhukhuk...besooooooooooooo

my adiks...tapi mana satu kakak ni ngeeeeeeeeeeeeeee


ok yang ni diapit oleh jejaka encem huahuahuahua


selain tu ada gak disediakan bilik tayangan pasal hidupan buaya ni
budak-budak mmg teruja la tgk tayangan ni
soalan yang diorg ditanya mmg byk
so bleh nmpk diorg excited kat situ hehehehee

ni antara serangga yang di'kaca'kan dlm bilik tayangan tu
BELALANG

LABAH-LABAH

SERANGGA
KUMBANG SKARAB

ni plak kulit buaya

TENGKORAK BUAYA JULONG-JULONG

perisai yang ada motif buaya

ok tu la citer pasal sang buaya ni
sape ada ank kecik boleh la bawa tgk buaya ni
mesti diorg teruja tgk buaya yang beso2 tu (",)

happy blogging
 
  Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

5 comments:

lieyalatif said...

menarik...menarik....nak gi le kak....name jek dekat ngan umah tapi nak pergi pun liat lieya nie heheeheheh....tapi tgk pic akak rase cam nak gi lah...lagipun murah jeknak masuk kan.....tak bersesak2 lak tu.....

...sWeeT uMi... said...

btul tu lieya..kat sini tak ramai org so tak dek la nak bersesak-sesak tu...murah pun murah kan ehehehee....dah tu nanti pegi tau ngeeeeeeeee

Anum said...

bestnya
tenang je kan x ramai org

...sWeeT uMi... said...

Anum, tu la...kalu irfan ngan mirul dok kejar2 lam tu mmg boleh dgr dr ujung sana ke ujung sini huhuhuhu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

wah..bestlah..anak2 pun happy..
Besarnye replika buaya tu..menakutkan..mcm betul jer..^^

 

Copyright © 2013 LOVE UMI PAPA | Designed by Cik Bulat